Дигиталното бъдеще на ароматите
В скорошно издание на списание The Scented Letter, авторите са се фокусирали върху бъдещето на ароматите (The Future of Fragrance) – завладяваща тема, обхващаща тенденциите в съставките, дизайна, технологиите и онези хора, заети в тази толкова важна индустрия, чрез която си поръчваме парфюми като тези тук: https://fragrances.bg/products-without-package-for-men.
„Миризмите имат сила на убеждаване, по-силна от тази на думите, изявите, емоциите или волята.“ Това казва писателят Патрик Зюскинд в романа си от 1985 г. „Парфюмът: Историята на един убиец.“
Дигиталният ни свят е напоен с движещи се снимки, думи и звукове. Но уханието, едно от най-мощните ни сетива от емоционална гледна точка, често е пренебрегвано. Докато дигиталните изображения използват само червено, зелено и синьо за създаване на всеки друг видим цвят, счита се за много по-сложно да пресъздадете миризма. Технологията на уханието обаче върви напред, тъй като усещането за миризма изглежда отговаря на много от изискванията на нашата съвременна култура.
Подчертаване на уникалността
Днес ние ценим да споделим личния си опит с другите около нас, за да затвърдим своята уникалност. Често потребителят се представя с възможността да „проектира“ индивидуалните настроения за определени случаи или часове на деня, по подобен начин, както би направил с музикален плейлист или чаша кафе.
Отговорът на тази практика, но при ароматите, е устройство, произведено от марката Cyrano. Това е „ароматен говорител“, който използва набор от ароматни капсули, за да излъчва „плейлисти“ на миризми. Cyrano също така позволява на потребителите да създават мелодия за настроение и след това да изпращат комбинацията на приятел чрез приложението си. Ароматът е сдвоен с видео в приложението.
NOTA NOTA е друга нова концепция за смесване на парфюм, концепция, чрез която парфюмът става част от ежедневието на потребителя като кафе от машина, което позволява на потребителя да приготвя и носи уникални парфюми за всеки ден, всяко настроение и събитие.
Сублимален комфорт
През последните няколко десетилетия марките използват ароматите, за да ни дадат нещо, с което да ги асоциираме, но и да ни накарат да се чувстваме спокойно. Ние винаги дишаме; следователно, ние винаги миришем – но без да осъзнаваме. Усещането за миризма е пряко свързано с мозъка ни. Ние несъзнателно използваме тази информация, без осъзнаване.
Марките, които го правят ефективно, го правят, без да осъзнавате. Вземете Nescafé, които вграждат миризмата на „Nescafé кафе“ в етикетите си от десетилетия, така че да помиришете кафето още от рафта.
Подобна тактика се използва и от лондонската компания за играчки Hamleys, която през лятото разпространява миризмата на пиня колада, за да кара родителите да се задържат по-дълго в магазина.
Миризмите могат да се разпространяват в магазин просто с вентилатор или чрез пълна интеграция с климатична система. Голяма част от фирмите за търговия на дребно правят това и целта е да се задържат клиентите в магазина. И проучванията сочат, че тактиката работи.
Домът и носталгията
Фокусирането върху сантименталните ценности на отделните клиенти е новата маркетингова мантра. Японското устройство „Scentee Machina“ се нарича интелигентен дифузер от ново поколение, оборудван с AI технология (изкуствен интелект), което позволява на потребителите да контролират аромата чрез смартфон. Този дифузьор може да се интегрира с календара на потребителите, за да подготви къщата, когато обитателите на дома се приберат.
А като първият обонятелен будилник в света, SensorWake има потенциал да революционизира сутрешното ни преживяване чрез миризма на горещи кроасани или кафе, вместо силен и неприятен звуков сигнал!
Е, явно това е бъдещето на ароматите по света. Звучи много вълнуващо, нали?
Ясно е, че миризмата винаги променя настроението и преживяването ни и разработчиците на продукти разполагат с достатъчно технологии и техники, за да контролират това. Някои от тях съществуват днес, но още по-вълнуващи предстоят!
А своите индивидуални любими парфюми и аромати можете да намерите тук: https://fragrances.bg/blog/parfiumni-testeri-vs-parfiumi/.