time management

Не ви стига времето? Ето няколко начина, чрез които бихте си спечелили няколко допълнителни часа

Менажирането на времето е от изключително голямо значение, особено в днешно време, когато сякаш всички сме заринати от задължения и работа, която рядко търпи отлагане.


В забързаното ежедневие е важно да успяваме да приоритизираме и действително да си създадем своеобразен ритъм на работа. Ако сме заети и с почти запълнен график ежедневно, то рискуваме да претоварим психиката си, ако не поставим всички задължения в накакъв ред и подреденост. Затова днес сме ви подготвили няколко идеи, които бихте могли да приложите на практика и значително да улесните самите себе си по пътя към това да менажирате времето си така, че максимално добре да разпределите всичко онова, което имате за вършене.

Проучете времето си

time management

За да си създадете качествено менажиране на времето, първата стъпка е да определите за какво ви отива то. Твърде често се случва да смятаме, че, за дадено действие, ни отнема много по-малко време, отколкото в действителност отделяме. Обърнете внимание на това по колко време инвестирате във всяка от задачите си. След това приоритизирайте най-важните от тях и се съсредоточете върху второстепенните и съвсем маловажните дейности – бихте ли могли да съкратите от времето, вложено в тях, в името на нещо друго, далеч по-ползотворно и необходимо?

Поставяйте си сами крайни срокове

Също изпитан метод за менажиране на времето е сами да си поставяте краен час, в който трябва да сте приключили дадено задание. Това стимулира съзнанието ви да смята, че трябва да се вместите в определен времеви интервал. Също добра психология е да редувате задача с време за почивка – за всяка дейност, която сте приключили до часа, определен от самите вас, си планирайте време, в което да се възнаградите. След час работа по дадена задача си определете петнайсет минути, в които да послушате любимата си музика или да почетете нещо любимо. Сами ще установите как от само себе си ще искате да приключите с работата в срок.

Направете си to-do-списък в края на деня за следващия

to do list

Ако, преди да си легнете, си направите списък със задачите за следващия ден, това ще настрои мозъка ви за работата, с която му предстои да се заеме, когато се събудите сутринта. Усещането за планираност и ред ви дава така необходимото спокойствие, за да сте наистина ефективни и да организирате времето си по най-добрия възможен начин.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *