Не ви стига времето? Ето няколко начина, чрез които бихте си спечелили няколко допълнителни часа
Менажирането на времето е от изключително голямо значение, особено в днешно време, когато сякаш всички сме заринати от задължения и работа, която рядко търпи отлагане.
В забързаното ежедневие е важно да успяваме да приоритизираме и действително да си създадем своеобразен ритъм на работа. Ако сме заети и с почти запълнен график ежедневно, то рискуваме да претоварим психиката си, ако не поставим всички задължения в накакъв ред и подреденост. Затова днес сме ви подготвили няколко идеи, които бихте могли да приложите на практика и значително да улесните самите себе си по пътя към това да менажирате времето си така, че максимално добре да разпределите всичко онова, което имате за вършене.
Проучете времето си
![time management](http://moderadesign.bg/wp-content/uploads/sites/15/2020/01/time-management-1966396_1280-1024x614.jpg)
За да си създадете качествено менажиране на времето, първата стъпка е да определите за какво ви отива то. Твърде често се случва да смятаме, че, за дадено действие, ни отнема много по-малко време, отколкото в действителност отделяме. Обърнете внимание на това по колко време инвестирате във всяка от задачите си. След това приоритизирайте най-важните от тях и се съсредоточете върху второстепенните и съвсем маловажните дейности – бихте ли могли да съкратите от времето, вложено в тях, в името на нещо друго, далеч по-ползотворно и необходимо?
Поставяйте си сами крайни срокове
Също изпитан метод за менажиране на времето е сами да си поставяте краен час, в който трябва да сте приключили дадено задание. Това стимулира съзнанието ви да смята, че трябва да се вместите в определен времеви интервал. Също добра психология е да редувате задача с време за почивка – за всяка дейност, която сте приключили до часа, определен от самите вас, си планирайте време, в което да се възнаградите. След час работа по дадена задача си определете петнайсет минути, в които да послушате любимата си музика или да почетете нещо любимо. Сами ще установите как от само себе си ще искате да приключите с работата в срок.
Направете си to-do-списък в края на деня за следващия
![to do list](http://moderadesign.bg/wp-content/uploads/sites/15/2020/01/notebook-428293_1280-1024x678.jpg)
Ако, преди да си легнете, си направите списък със задачите за следващия ден, това ще настрои мозъка ви за работата, с която му предстои да се заеме, когато се събудите сутринта. Усещането за планираност и ред ви дава така необходимото спокойствие, за да сте наистина ефективни и да организирате времето си по най-добрия възможен начин.